31 Aralık, 2010

Bir Yeni yil tiradi

   Herseyi cok kolay eskittigimiz yine bu yeni yil'la artik iyice belirginlesiyor. 2010 kotu olucak biranda. Sevimsiz, pis, kotu anilarla dolu. 2011 hep yeni, herseyin yenisi, ama en guzeli. Onu da cabucak tuketiveririz zaten. Ama ya yeni olan, aslinda eskinin tekerrur etmesinden baska birsey degilse? Yani, bizim yeni diye adlandirdigimiz seyler, gayette gecmisin gunumuze bir projeksiyonu olabilir.Ya da biz yeni seyleri hala gecmisimize gore yorumlandiriyor olabiliriz. Mesela artik insanlar cocukluk resimlerini cok rahat baskalariyla paylasabiliyorlar. "Ben boyleydim, bakin ne kadar sevimliyim, beni aslinda boyle dusunun, ben hala sevimliyim, hep icimde o cocuk var, vs." Gecmise bir tutunma derdi. Universiteye girince "Keske lise olsaydi hala", universite bitip is hayati baslayinca da "Keske universitede olsaydik" diyenlerin sayisi ne kadar fazla. Hele birde bunun otesinde gecmiste yasanan seylerin tesaduf olmadigini, bunlarin aslinda daha baska anlamlara geldigini dusunenler de var. Kendimi de buna katarak biraz alay etmek istiyorum. Gecmisin mitosu bir golge gibi hep uzerimizde, bir halta yaradigi da yok, e ne o zaman? Yeni seylere baslama, adim atma korkusu mu, o mukemmel seyin artik olmayip, bir daha ulasilamayacagini bilmek, ve bunun acisiyla mazosist hazlari yenilere tercih etmek mi? Ya da -bence bu tabiri caizse en loser'i- "Bu da olmadi iste" diyip, yenilgiyi kabul etmek mi? Ben de oyle bir soyledim ki, sanki bir yerlerde savas oluyor ve biz de cephedeyiz, illa ki mucadele olacak. Durum tabi ki bu degil, durum sadece tarihin kendisini tekerrur etmesiyle ortaya cikan "tesadufi" olaylara bizim baska anlamlar katmamiz. Ya da ILLA KI katmak istememiz. Kendime de kiziyorum zira bende olaylara, hatta gereksiz insanlara baska anlamlar yuklemeye bayiliyorum. Kendim de dahil herkese kafa atasim geliyor bu noktada. Gecmisin mitosu olmaz kardesim, bu kadar. O ancak klasik edebiyatta, antik yunanda olur. Biz de Antigone'yi, Phèdre'i, Electra'yi temcit pilavi gibi isitit isitir yeriz. Ama bu mitoslasmis insanlar gunumuzde olamayacak kadar kusursuzdur. Bizse kusurlarimizi daha kabul edemeyecek kadar kibirli.
   2011 yeni dersler getirecek herkese, bu belli. Belki 2010 oldugu gibi tekrar edecek. Yenilestirme çabalari altinda eski sevgililer, dostlar, anlasmazliklar kabul gorecek ve bir kez daha, bundan 12 ay sonra bu sene lanetlenicek. Herkese simdiden kolay gelsin, bana da. Bu sarkiyi da lutfen dinleyin, tarih hakikaten tekerrur ediyor. Degistim diyen insan da seneler sonra ayni kimlige geri burunuveriyor.

History repeats itself
Coiling down into the future
When it's one second to twelve
The hands touch and furrow deeper

History repeats itself
I didn't learn, I wouldn't listen
I couldn't see the books were on the shelf
For my concern, I never missed 'em

Wish I was standing by the shore
Feel the wind blow in my face
See the waves roll in for an encore
They take a bow, they know their place

I do not want, I do not feel
I've turned inward on myself
I can't find anything that's real
But history repeats itself

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder